grzeczna odmowa
Liliana
2008-01-04 19:13:25 UTC
Hej

Jak bardzo grzecznie odmówić podania numeru telefonu komórkowego, gdy ktoś
poznany na przyjęciu prosi? W ogóle jak grzecznie odmówić spotkania czy właśnie
podania numeru w sytuacjach towarzyskich (dyskoteka, bar, prywatka, spotkanie w
większym gronie)? Czy w każdym wypadku jest tak samo, czy to zależy od miejsca?

No i skoro już pytam, to w jaki sposób bardzo grzecznie odmówić z kimś dalszej
rozmowy, bo na przykład dana osoba zbyt długo ze mną rozmawia, trochę mnie
męczy i nudzi a nie mogę się od niej odczepić. Zaznaczam, że chodzi o sytuację
gdy natarczywy - ale kulturalnie - jest mężczyzna a odmówić chce kobieta. Jak
to z tym jest?

Cmokasy,
Lila
Adam Wysocki
2008-01-04 20:45:50 UTC
Post by Liliana
Jak bardzo grzecznie odmówić podania numeru telefonu komórkowego,
- Daj mi swój telefon
- Skrój komuś innemu
Post by Liliana
poznany na przyjęciu prosi? W ogóle jak grzecznie odmówić spotkania czy właśnie
podania numeru w sytuacjach towarzyskich (dyskoteka, bar, prywatka, spotkanie w
większym gronie)?
Pokazać obrączkę.
Post by Liliana
[...]
Jak nie rozumie delikatnych sugestii, to już nic nie pomoże. "Wyjdź już z tego
talerza, bo cię frytki zjedzą"...
[[:pl:user:gophi]]
Tomasz Urbanowicz
2008-01-05 16:49:00 UTC
Post by Adam Wysocki
- Daj mi swój telefon
- Skrój komuś innemu
Czy to jest *bardzo grzecznie*? ;>
--
=========== P O Z D R A W I A M ============
+-+-+-+-+-+-+------------------------------+
+-+-+-+-+-+-+------------------------------+
POKREC
2008-03-15 18:38:40 UTC
Post by Tomasz Urbanowicz
Post by Adam Wysocki
- Daj mi swój telefon
- Skrój komuś innemu
Czy to jest *bardzo grzecznie*? ;>
Zawsze mozna po prostu dac w pape. Savior vivre "pracuje", ale miedzy
ludzmi, ktorzy go znaja.
Pzdr,
POKREC.

Piotr KUCHARSKI
2008-01-06 20:25:56 UTC
Post by Adam Wysocki
Post by Liliana
Jak bardzo grzecznie odmówić podania numeru telefonu komórkowego,
- Daj mi swój telefon
- Skrój komuś innemu
To jest Twoje wyobrażenie "bardzo grzecznie"? Oj. :(

p.
Michwelt
2008-01-06 20:24:21 UTC
Post by Liliana
[...]
1. "Szanowny Panie, nie jestem zainteresowana wymianą numerów telefonów z
Panem. Bardzo proszę nie nalegać. Sprawę uważam za zamkniętą".

2. "Szanowny Panie, nie jestem zainteresowana spotkaniem z Panem. Bardzo
proszę nie nalegać. Sprawę uważam za zamkniętą".

W każdym wypadku jest tak samo. Grzeczność jest uniwersalna!
Post by Liliana
[...]
3. "Bardzo miło się z Panem rozmawia, ale mam także inne obowiązki
towarzyskie. Muszę porozmawiać z innymi. Przepraszam". I odchodzimy.

Jeśli rozmówca nie zrozumie i nalega, to:

3a. "Szanowny Panie, nie jestem zainteresowana dalszą rozmową z Panem.
Bardzo proszę nie nalegać. Nadużywa Pan mojej cierpliwości. Sprawę uważam
za zamkniętą". I odchodzisz od rozmówcy.

Grzecznie i stanowczo. Działa zawsze!
--
pozdrawiam,
Michwelt
(adres e-mail w polu nadawcy, bez "-")
Dominik Jan Domin
2008-01-16 17:32:47 UTC
Hej
Jak bardzo grzecznie odmówiæ podania numeru telefonu komórkowego, gdy
kto¶
poznany na przyjêciu prosi? W ogóle jak grzecznie odmówiæ spotkania czy
w³a¶nie
podania numeru w sytuacjach towarzyskich (dyskoteka, bar, prywatka, spotkanie w
wiêkszym gronie)? Czy w ka¿dym wypadku jest tak samo, czy to zale¿y od
miejsca?
1. "Szanowny Panie, nie jestem zainteresowana wymian± numerów telefonów z
Panem. Bardzo proszê nie nalegaæ. Sprawê uwa¿am za zamkniêt±".
2. "Szanowny Panie, nie jestem zainteresowana spotkaniem z Panem. Bardzo
proszê nie nalegaæ. Sprawê uwa¿am za zamkniêt±".
W ka¿dym wypadku jest tak samo. Grzeczno¶æ jest uniwersalna!
No i skoro ju¿ pytam, to w jaki sposób bardzo grzecznie odmówiæ z kim¶
dalszej
rozmowy, bo na przyk³ad dana osoba zbyt d³ugo ze mn± rozmawia, trochê
mnie
mêczy i nudzi a nie mogê siê od niej odczepiæ. Zaznaczam, ¿e chodzi o
sytuacjê
gdy natarczywy - ale kulturalnie - jest mê¿czyzna a odmówiæ chce kobieta.
Jak
to z tym jest?
Cmokasy,
Lila
3. "Bardzo mi³o siê z Panem rozmawia, ale mam tak¿e inne obowi±zki
towarzyskie. Muszê porozmawiaæ z innymi. Przepraszam". I odchodzimy.
3a. "Szanowny Panie, nie jestem zainteresowana dalsz± rozmow± z Panem.
Bardzo proszê nie nalegaæ. Nadu¿ywa Pan mojej cierpliwo¶ci. Sprawê uwa¿am
za zamkniêt±". I odchodzisz od rozmówcy.
Grzecznie i stanowczo. Dzia³a zawsze!
To co podajesz - grzeczne nie jest. Zw³aszcza w pierwszej odpowiedzi na
pro¶be o numer telefonu "sprawê uwa¿am za zamkniêt±". Sugerujesz tym samym,
ze uwa¿asz prosz±cego za chama, który nie zrozumie "nie".

DJD
Michwelt
2008-01-18 14:05:35 UTC
Post by Liliana
[...]
To co podajesz - grzeczne nie jest. Zwłaszcza w pierwszej odpowiedzi na
prośbe o numer telefonu "sprawę uważam za zamkniętą". Sugerujesz tym samym,
ze uważasz proszącego za chama, który nie zrozumie "nie".
DJD
Mylisz się chłopcze. To jest stanowczość, która często bywa nieodzownym
elementem grzeczności.
Dominik Jan Domin
2008-01-18 16:31:12 UTC
Post by Dominik Jan Domin
[...]
Mylisz siê ch³opcze. To jest stanowczo¶æ, która czêsto bywa nieodzownym
elementem grzeczno¶ci.
Nie jestem dla ciebie ch³opcem. A to co piszesz, to jest objaw chamstwa, a
nie grzecznosci. Takie teksty, to mo¿ena uzywaæ, gdy osoba nie rozumie
"nie", a nie od razu.

Ju¿ da³e¶ dowód swojej "grzecznosci", pisz±c do mnie per "ch³opcze". Dla
mnie odt±d wszystkie twoje porady nadaj± sie do wrzucenia do kosza bez
czytania.

Nie pozdrawiam

DJD
Don Gavreone
2008-01-08 11:33:27 UTC
Post by Liliana
Hej
Jak bardzo grzecznie odmówić podania numeru telefonu komórkowego, gdy
ktoś poznany na przyjęciu prosi?
Obawiam się, że tak do końca nie można tego zrobić grzecznie (tzn. bez
sprawienia proszącemu pewnej przykrości).
Proponuję popatrzeć mu w oczy, nic nie mówić i poczekać, aż się sam domyśli,
że prośba była niestosowna.

[...]
Michwelt nr 3 to dobry pomysł.

Pozdrawiam
Paweł
Michwelt
2008-01-08 17:07:40 UTC
Post by Don Gavreone
Post by Liliana
[...]
Wszystko można powiedzieć i zrobić grzecznie. WSZYSTKO!
Grzecznie nie znaczy jednak "bez sprawienia proszącemu pewnej przykrości".
Jeśli to proszący jako pierwszy łamie zasady grzeczności (a tak było w
opisywanym przypadku), to musi się liczyć z pewną przykrością, która może
go spotkać podczas odmowy, co nie zmienia faktu, że owa odmowa może być
bardzo grzeczna.
zenek
2008-01-13 20:57:45 UTC
Post by Michwelt
Post by Don Gavreone
Post by Liliana
[...]
Pewne rzeczy można zrobić grzecznie i nie sprawiając przykrości. Mam
wrażenie, że o takie rozwiązanie chodziło Lilianie. Niekoniecznie musimy
sprawiać przykrość osobie łamiącej zasady grzeczności.

Pozdrawiam
zenek
zenek
2008-01-13 20:57:39 UTC
Post by Liliana
[...]
Hej!

Usmiechnij sie ładnie powiedz, że masz tak trudny numer, że sama go nie
pamiętasz :) Albo, że mama, tata, chopak, ciocia Ci zabroniła dawać numeru
komukolwiek. Takie jasne dla wszytskich kłamstwo-wymówka powinna dać jasno
do zrozumienia, że nie jestes zainteresowana a nie powinna urazić drugiej
strony.

Spotkania też można odmówić w podobny sposób. "Niestety mój kalendarzyk jest
przepełniony na ten rok - nic się nie da zrobić." albo "Przykro mi - nie
mogę się z Tobą spotkać." Jeśli powiesz to z uśmiechem - nikt nie poczuje
się urażony.
Jeśli ktoś jest nadal natarczywy - pozostają brutalniejsze metody typu: "mój
narzeczony nie będzie zadowolony" czy "sorry, mam inne plany". W sytuacjach
dramatycznej natarczywości możesz zastosować brutalne sposoby 1,2 Michwelta
lub poprosić o pomoc koleżankę, kolegę.

Wydaje się, że jako niewiasta masz więcej możliwości uwolnienia się od
namolnego rozmówcy niż mężczyzna. Choćby "Przepraszam muszę jeszcze z kimś
porozmawiać" albo "Miło się rozmawia, ale muszę załatwić coś z Mariolą,
Pawłem itp"

Facet ma gorzej - ostatnio na imprezie uwolniłem się od ślicznej dziewczyny
słowami: "Przepraszam, umieram z głodu - muszę na chwilkę odejść". Czułem
przy tym dyskomfort savoir-vivre'owy ;)

Pozdrawiam
zenek